bieteelyas.blogspot.com ቤተ ኤልያስ

Thursday, 26 January 2017

“አንቲ ጓለይ እዚኣስ ዘማሪት ድያ ወይስ ኣዝማሪት?” 1ይ ክፋል

ሎሚ ካብታ ኣዝየ ዘፍቅራ ዓባየይ ዚተመሃርክዎ ምህሮ እየ ኼካፍለክን። ዓባየይ ንኣይ መሓዛይ ኣደይ መምህር ሃይማኖተይ ኮታስ ዓባየይ ንኣይ ኵሉ ጽቡቕ ነገር ኢያ። እዚ በጺሐዮ ዘለኹ ናይ መንፈሳዊ ሕይወት ደረጃይ ዋላ እኳ ዝነኣድን ዘኹርዕን እንተዘይኮነ፡ ናይዚ ምንጪ ግና ካብ ሕፃንነተይ ኣትኂዛ ትምህርቲ ቤተ ክርስቲያንን ሥነ ምግባርን እናመሃረት፡ ናብዚ በጺሐዮ ዘለኹ ደረጃ ከም ዝበጽሕ ዝገበረት ዓባየይ ኢያ። ዓባየይ ኣብ ኤርትራ ገዲፈያ ናብ ስደት ካብ ዘምርሕ ዳርጋ ሽዱሽተ ዓመተይ ኮይኑ ኣሎ። ብድኅሪ ዓባየይ ግና መንፈሳውነተይ ተዘሪጉ፡ ኣይ ኣብ ዓለም ኣይ ኣብ ቤተ ክርስቲያን ንኽልቲኡ እናደባለቐኩዎ ተሓዋዊስኒ ኢዩ ነይሩ። ብቐትሪ ክዝምር ይውዕል ብለይቲ ድማ ክደርፍ ይሓድር፡ ኣብ ቤተ ክርስቲያን ልብሲ መዘምራን ጌርካ ምዝማር ይሰማምዓኒ፡ ኣብ ጓይላ ድማ ነቲ ቤት መቕደስ ዝኾነ (ሰብነተይ) ሕምብርተይ ቀሊዐ ነተን ቀርቃራት ዳንጋይ ከፊተ፡ ኣጥባተይውን ብዝተፈላለየ ምኽንያት ተኸፊቱ ካልኦት ሰባት ከም ዝርእይዎ ንምግባር ብርቱዕ ጻዕሪ ኢየ ዘካይድ። ኣተሓሕዛ ጸጕረይውን ብዙኅ ዓይነት ኢዩ፡ ኣብ ቤተ ክርስቲያን ከም ዕፉን ብግዲ ምሽፋን ኢዩ፡ ንደገ ምስ ወፃኹ ግና እንታይ እንታይ ዘይመስለልኩም፡ ሓንሳብ ሓንሳብ ነቲ ኣብ ዓዲ እንከለኹ ዓጺደ ዝእክቦ ዝነበርኩ ጭራሮ (ናይ ቊሚጦ) ኢየ ዘምስሎ፡ ሓንሳብ ድማ ዚተፈላለየ ሕብሪ እናስተኹ ነተን ዓባየይ ስፈ ክትሰፊ እንከላ ዝዕድገላ ዝነበርኩ ቂሐ ጽልሚ እየ ዝመስለልኩም።

 ብኸምዚ መገዲ ናብዝን ናብትን እናበልኩ መርገጽየይ ከይነጸረ፡ ጕራ ጕራ ለምጻም ኮይነ ዝኃለፍኩዎም ዘመናት፡ ኵሉ ሰብ “እንታይ እያ እዚኣ ንፍስቲ መንፈሳዊት” እናበለ ይጽውዓኒ ከም ዝነበረ ሕጂ ሕይወተይ ብዓባየይ ዳግማይ ምስ ተሓደሰ ኢዩ ተረዲኡኒ።

 ዓባየይ ኣብ እርጋና ከቢድ ሕማም ስለ ዝሓመመት ኣብ ኤርትራ ክትሕከም ስለ ዘይተኻእለን ንዝበለጸ ሕክምና ናብዚ ዘለናዮ ምዕራባዊ ዓለም ብምምጻእ ኣብ ሽዱሽተ ዓመተይ ገጻ ኽርኢ በቒዐ። ሕክምናኣ ኣብ ዝሓጸረ ጊዜ ኢያ ወዲኣቶ። ብምሕረት ኣምላኽ ቀልጢፋ ስለ ዝሓወየት ኣብ ገዛና ምሳና ንኣስታት ሠለስተ ወርኂ ዝኣክል ተቐመጠት። ዓባየይ ንኣይ ብምርኣያ ሕጕስትን ኅዝንትን ኢያ ነይራ። ኣብ ነዊኅ ዓመት ብኣካል ብምርኻብና ከሐጕሳ እንከሎ፡ መንፈሳዊ ሕይወተይ ናብ ዝተሓተ ደረጃ ወሪዱ ንሽሙ ጥራይ ዘማሪት ተባሂለ ኺጽዋዕ ክትርእየኒ እንከላ ግና ከቢድ ኃዘን ኢዩ ተሰሚዕዋ። “ዓባየይ ኣምላኽ ጥዑም ኢዩ፡ ቀልጢፍኪ ሓዊኺ” ክብላ እንከለኹ፡ “እዛ ጓለይ ናተይ ሕማም ናይ ሥጋ ሕማም እዩ ነይሩ፡ ንሱ ካብ ሞት ዘይኃልፍ ሕማም እዩ፡ ንስኺ ግና ናይ ነፍሲ ሕማም ኣለኪ፡ ካብዚ ሕማምኪ እንተዘይተፈዊስኪ ናትኪ ሞት ዕረፍቲ የብሉን” ብምባል እያ መሊሳትለይ። ንኣይ ግና ኣዘራርባኣ ንጊዚኡ ብዙኅ ኣይነጸረለይን።

  ሓደ ካብ መዓልታት ናይ ሓንቲ መሓዛይ መርዓ ተዓዲምና ንዓባየይውን ናብቲ መርዓ ምሳይ ኂዘያ ይኸደልኩም። እንታይ እሞ ነቲ ኣብኡ ዝነበረ ሕዝቢ ብፍላይ ድማ ደቂ ኣንስትዮ ዝዝኽደናኦ ናይ ሕስራን ክዳውንትን ካብ መጠን ዝኃለፈ መጋየጺታትን እናረኣየት ብጓሂ ሕማማ ኸይደግሳ ኢኻ ትፈርህ። ናብ እዝነይ ቅርብ ኢላ ድማ እዛ ጓለይ በጃኺ ኢለኪ ካብዚ ኣፍ ደገ ሞት ኣውፂእኪ ንገዛይ ምለስኒ ክትብል ጀሚራ፡ ኣነ ግና ናይ ምስዕሳዕ ክቱር ድሌት ስለ ዝነበረኒ ሐራይ ዓባየይ ዕሰሌ ይበሉ እሞ ክንብገስ ኢና እናበልኩ ቊሩብ ክትዕገሥ ከም ዘለዋ ከመልክተላ ጀመርኩ። ገና ዘረባና ኸይወዳእና መርዓውቲ ኣትዮም ዳስ ብጓይላን ሆይ ሆይታን ክርበሽ ጀመረ። መርዒት መሓዛይ ድማ ኣይንርኣያ፡ ንሥነ ጽባቐ ኢላ ዝገበረቶ መጋየጺ ንሥነ ጽያቐ ኮይንዋ እያ መጺኣ። ዓባየይ ነዚ ርእያ ብምግራም ኣንቲ ጓለይ እዚኣስ መሓዛኺ ድያ ብሓቂ? እንታይ እዮምከ ክለኽይዎ ውዒሎም እቲ ገጻ ሓሙኽሽቲ መሲሉ? እቲ ኸንፈራኸ እንታይ ኢዩ ዝመስል እንታይ ቀይሕ መይሕ እዩ? እስከ እዚኣስ እንታይ እያ ኽትበሃል ሕጂ መርዓት ድያ ወይሰ ሓመደይቲ ጭርናዕ? ብምባል ንመሓዛይ ብሓደ ጊዜ ኣብ ምድብ ኣዕዋፍ ጠርነፈታ። ናይ ሥነ ፍጥረት መምሃራንና ነዘን ከምዚኣተን ዓይነት ኣዋልድ መበል 23 እናበሉ እዮም ዚጽውዕወን። ኣነ ድማ ንእሽተይ ንምክልኻል ዝኣክል "ኣንቲ ዓባየይ እቶም እንዳ ሜክ ኣፕ እዮም እኮ ከምኡ ጌሮም ኣባላሽዮምዋ፡ ኣጋጣም ዘይክእሉ ረኺባ እያ ትኸውን" ብምባል መለስኩላ። 

 ዓባየይ ግና "ኣንቲ ጓለይ ተዛሪበ ኢልኪ ዲኺ እዚኣ እኮ ባምቡላ ወይ ገረብ ኣይኮነትን፡ ባምቡላን ገረብን ጥራይ እዮም ሰብ ዘእተወሎም ክዳን ስቕ ኢሎም ዝኽደኑ ሰብ ዝቐብኦም ሕብሪ ድማ ስቕ ኢሎም ዝቕበሉ፡ እዚኣ እኮ ምስሊ ናይቲ ቅዱስ እግዚአብሔር ዝኾነት ክብርቲ ፍጥረት ኢያ፡ ደሓር ከኣ ካብቲ እግዚአብሔር ዝሃባ ናይ ተፈጥሮ መልክዕ ዝበልጽዶ ካብ ሰብ ክትረክብ ሓሲባ እያ። ንምንታይ እያ ነቲ ኣምላኽ ዝሃባ መልክዕ ኣሜን ኢላ ካብ ምቕባልሲ ዘይንሳ ንምምሳል ከም መለሊኽ ናይ ማኅበር ቦያታት ክትልከ ዝወዓለት?" ብምባል ገጻ ካባይ ምልስ ኣቢላ ናብቲ ጓይላ ጠመተት እሞ ንመሓዛይ እትገብሮ ዅሉ ምንቅስቓሳት ክትዕዘብ ድኅሪ ምጽናሕ፡ "ኣንቲ ኸመይ እናበለት እያኸ ትስዕስዕ? ነዚኣስ ኣበይ ፈሊጥክያ ኢኺኸ መሓዛይ ትብልያ?" ዝብሉ ሕቶታት ኣከታቲላ ምስ ኣቕረበትለይ በታ ቐዳመይቲ ሕቶኣ ኣነ ክስዕስዕ ከም ዘይብለይ ንነብሰይ ተቓሊሰ ከእምና ተገዲደ፡ ምኽንያቱ ናይ ዘይትፈልጦም ሰባት ከምዚ  ገይሩ ካብ ኣቖጥዓ፡ ናተይ ናብ ምንታይ ከም ዘብጽሓ ንምግማት ዘአግም ኣይነበረን። ነታ ኻልአይቲ ሕቶኣ ግና፡ "ኣቲ ዓባየይ መሓዛይ ኢያ እናበልኵኺ ኣበይ ክፈልጣ ደኣ ኣብ ቤተ ክርስቲያን ምሳይ “ዘማሪት” እኮ ኢያ"። ምስ በልኵዋ "ገደደደ..'ዘማሪት'? ኣንቲ ጓለይ ክትቆጻጻ እንከላ እሞ ጽቡቕ ጌርኪ ርኣይያ፡ እዚኣስ ዘማሪት ድያ ዋላስ ኣዝማሪት?” እናበለት ክሳዳ ናብ መንኩባ ቁጽይ ኣቢላ ኣፋ ብኢዳ ኸዲና ኣብ ዓቢይ ምግራም ኣተወት። ሽዑ ኣነ..


No comments:

Post a Comment