ምንጩን መበገሲኡን እኳ ፍሉጥ እንተዘይኮነ ሓደ ሓደ ደቂ ኣንስትዮ ወርኃዊ ፅጌያት ኣብ ዝመጸን ጊዜ መስቀልን ወንጌልን ካልኦት ቅዱሳት መጻሕፍትን ከሳልምወን ምስ መጹ “ርኽስቲ እየ” ኣይተሳልሙኒ ክብላ ይስምዓ እየን። ካልኦት ድማ ደመ ጽጌ ኣብ ዝተረኣየለን ጊዜ ካብ ጸሎት ቅዱሳት መጻሕፍቲ ካብ ምንባብ ብጠቕላላ ንጽድቂ ዝኸውን መንፈሳዊ ሥራሕ ከይተረፈ ዝኽልከላ ኣለዋ። ወርኃዊ ፅጌያት ግና ብርግጽ ርኽሰት ድዩ? ርኽስቲ ከብል ከ ይኽእልዶ?
ብርግጽ ኣብ ዘመነ ኦሪት ወርኃዊ ፅጌያት ናይ ርኽሰትን መርገምን ምልክት እዩ ነይሩ። መጽሓፍ ቅዱስ ኣብ ዘመነ ኦሪት ኣብ ወርኃዊ ፅጌያት ዘላ ንምጥቃስ “ብጻግኔኣ ረኺሳ እንከላ” እንዳበለ እዩ ዝጽዋዓ።
እዚ ዝዀነሉ ምኽንያት ወርኃዊ ፅጌያት ዚተኸስተሉ ሔዋን ደመ ዕፀ በለስ ብምፍሳሳ ምኽንያት እግዚአብሔር “ወበከመ አድመውኪያ ለዛቲ ዕፅ ከማሁ ድምዊ ለለወርኁ” ኢሉ ድኅሪ ምርጋሙ ብምኽሳቱ እዩ። ትርጉሙ “ናይዛ በለስ ደም ከም ዘፍሰስኪ ደምኪ ድማ ከምኡ ወርኂ ወርኂ ይፍሰስ” ማለት እዩ።
ይኹን እምበር ዚረኸሰ ዚተቐደሰሉ ዚተረግመ ኣብ ዚተባረኸሉ ኣብዚ ዘመነ ሓድሽ ኪዳን ወርኃዊ ፅጌያት ርኽሰት እዩ ዝብል ሓሳብ ክሕሰብ የብሉን። ወርኃዊ ፅጌያት ርኽሰት ምዃኑ ተሪፉ እዩ። ርኽስቲ ድማ ኣየብላን እዩ። ኣብዚ ዘለናዮ ዘመን ዘመነ ሓድሽ ኪዳን ወርኃዊ ፅጌያት ርኽሰት እዩ ምባል ከቢድ ኃጢኣት ኣብ ርእሲ ምዃኑ ካብኡ ኃሊፉውን ክሕደት እዩ። ኣብ ሓድሽ ኪዳን ጐይታናን መድኃኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ብዝፈጸሞ ቤዛነት ርኽሰቱ ተወጊዱ እዩ።
ሓደ ክዝንጋዕ ዘይብሉ ነገር ግና ወርኃዊ ፅጌያት ርኽሰት እኳ እንተ ዘይኮነ ርስሓት እዩ። ርስሓትን ርኽሰትን ድማ ዓቢ ፍልልይ እዩ ዘለዎም። ርኽሰት ውሽጣዊ እዩ ብንስሓ እምበር ብማይ ኣይጸርን እዩ። ርስሓት ግና ብማይ ተሓጺቡ ዝጸሪ ኣፍኣዊ ወይ ድማ ግዳማዊ እዩ። ስለዚ ወርኃዊ ፅጌያት ርስሓት እዩ ክበሃል ከሎ ከምቶም ብማይ ተሓጺቦም ዝጸርዩ ማንም ኣብ ኣካላትና ዘለዉ ርስሓት ማለት እዩ።
ወርኃዊ ፅጌያት ኣብ ውሽጢ ባህሪ ደቂ ኣንስትዮ እንከሎ ከም ርስሓት ኣይቊጸርን።፡ካብ ሰብነት ኪወፅእ ከሎ ግና ይቚጸር። ንኣብነት ንፋጥ ሽንቲ ቀልቀል ርሃጽ እዚኣቶም ኵላቶም ኣብ ውሽጢ ባህሪና እንከለዉ ጠቐምትን ኣድለይትን እዮም ኔሮም። ካብ ሰብነትና ኪወፁ ኸለዉ ግና ከም ርስሓት ይቚጸሩ። ወርኃዊ ፅጌያት ድማ ከምኡ እዩ። ሽንቲ ካብ ኣካላትና ምስ ወፀ ርስሓት እዩ ወርኃዊ ፅጌያት ድማ ልክዕ ከምኡ።
በዚ ምኽንያት ወርኃዊ ፅጌያት ርኽሰት ብዘይ ምዃኑ መስቀል ካብ ምስላም ካብ ምጽላይ ቅድሳት መጻሕፍቲ ካብ ምንባብን ምድጋምን ኣይክልክለናን እዩ። ይኽልክል እምበር ዝብል እንተሎ፡ ካብ ኣቡነ ዘበሰማያት ጀሚሩ ሰላመ ለኪን ካልኦት ዓይነት ጸሎታትን ዝደግማ ምእመናን ቊጽረን ውሑድ ኣይኮነን። ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ቅድሳት መጻሕፍቲ ምንባብ እንተ ተኸልኪሉ ብቓላተን ዚኃዝኦ ናይ መጽሓፍ ቅዱስ ቃል እንታይ ኪገብርኦ እየን? ነቲ ወረቐትን ብራናን ዘኽብሮ’ኸ እቲ ቕዱስ ቃሉዶ ኣይኮነን እዩ? ነቲ ቕዱስ ቃል ብልበን ኂዘን እንከለዋ መጽሓፍ ኣይትኃዛ ኣይተንብባ ምባል’ሲ ግብዝነትዶ ኣይኮነናን? ኣየናይ ይበልጽ? ወረቐትን ብራናን ድዩ ዋላስ ነቲ ወረቐትን ብራናን ዘኽብረሮ ቅዱስ ቃሉ? ብራና ይኹን ወረቐት ከይትንክያን ከየንብባን ዝኽልከላ እንተ ኾይነን ቅዱስ ቃል ብቓለን ንኸይኅዛን ንኸይደግማን ምኽልካልውን መድለየ ነይሩ። እንተ ተፈቒድለን ግና መጽሓፍ ካብ ምንባብን ካብ ምድጋምን ዝኽልክለን ደኣ መን እዩ? ስለዚ ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ዘለዋ ደቂ ኣንስትዮ ነዞም ነገራት ካብ ምፍጻም ዝኽልክለን የብለንን ።
ኣብ ላዕሊ ንዝተጠቕሰ ሓሳብ መጽሓፍ ቅዱስ በዚ ዝቕጽል ኣገላልጻ ኬጽንዖ ኢና ንርኢ “ኣቱም ብቤተ መቕደስ ዝምሕል ደኃን እዩ፡ ብወርቂ ቤት መቕደስ ዝምሕል ግና ማሕላ ይኹኖ እትብሉ ዕውራት መራሕቲ ወይልኹም። ኣቱም ዓዋናትን ዕዉራትን መራሕቲ ኣየናይ ይዓቢ ወርቂ ዶ ወይስ እቲ ንወርቂ ዝቕድሶ ቤት መቕደስ? ብመሰሠውዒ ዝምሕል ደኃን እዩ እቲ በቲ ኣብ ልዕሊኡ ዘሎ መሥዋዕቲ ዝምሕል ግና ማሓላ ይዅኖ ትብሉ፡ ኣቱም ዓዋናትን ዕዉራትን ኣየናይ ይዓቢ? መሥዋዕቲ ዶ ወይስ እቲ ንመሥዋዕቲ ዝቕድሶ መሠውዒ?፡ ምበኣርከስ እቲ ብመሠውዒ ዝምሕል ብኡኡን ኣብኡ ብዘሎ ብምሉኡን ይምሕል።፡ እቲ ብቤት መቕደስ ዝምሕል ድማ ብኡኡን በቲ ኣብኡ ዝነብርን በቲ ኣብኡ ዝነብርን ይምሕል እቲ ብሰማይ ዝምሕል ድማ ብዝፋን ኣምላኽን በቲ ኣብኡ ዝነብርን ይምሕል” ማቴ 23፡16-22
ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ካብ ምንታይ ክንክልከል ይግባእ?
1. ካብ ሥጋዊ ርክብ
ወርኃዊ ፅጌያት ዝረኣየላ ሰበይቲ በዓልቲ ሓዳር እንተኾነት በዚ ጊዜ እዚ ምስ ሰብኣያ ርክብ ክትፍጽም መንፈሳዊ ሕጊ ኣይፈቕደላን እዩ። ናይ ሕክምና ሰብ ሞያውን እንተኾኑ ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ዝፍጸም ርክብ ኣብ መብዛኅትኡ ኣባለ ዘርእ ንዝተፈላለዩ ተላገብቲ ሕማማትን ንረኽሲ (Infection) ብቐሊሉ ዘጋልጽ ምቹእ ኩነታት ከም ዝፈጥር ይዛረቡ እዮም።
ብመንፈሳዊ ትምህርቲ ምስ እንምልከቶ ድማ ዘርኢ ወዲ ሰብ ክቡር እዩ። ስለዚ ጓል ኣንስተይቲ ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያታ ሥጋዊ ርክብ ምፍጻም ረሳሕ ደም ምስ ንጹሕ ዘርኢ ምውሃድ ስለ ዝኸውን ከቢድ ኃጢኣት እዩ።
መጽሓፍ ቅዱስ ጓል ኣንስተይቲ ካብ ፅጌያታ ከይነጽሐት ዝፍጸም ርክብ ክኽልክል እንከሎ ከምዚ ይብል “ሰበይቲ ብጻግኔኣ ረኺሳ እንከላ ብግብረ ሥጋ ኣይትራኸባ” ዘሌ 18፡19። ነዚ ሕጊ እዚ ጥሒሱ ኃጢኣት ዝሰርሕ ሰብ ዝወርዶ ቅጽዓት ክገልጽ ከሎ ድማ “ሰብ ጻግነ ምስ ዝኾነት ሰበይቲ እንተደቀሰ ብግብረ ሥጋ ድማ እንተ ተራኸባ እዚ ነውሪ እዩ እሞ ኣብ ቅድሚ ሕዝቢ ይቀተሉ” ዘሌ 20፡18
ወርኃዊ ፅጌያት ኣብ ዘመነ ሓድሽ ኪዳን ዋላ እኳ ርኽሰት ስለ ዘይኮነ ኣብዚ ጊዜ ርክብ ዝፍጽሙ ሰባት ከም ናይ ኦሪት ሕጊ ብእምኒ ተቐጥቂጦም ብሓዊ ተቓጺሎም ከም ዝጠፍኡ እንተ ዘይተገብረ፡ ሥርዓተ ቤተ ክርስቲያን ብምጥሓሶም ብመንፈሳዊ ቅጽዓት (ብቀኖና) ምቕጻዖም ዘይተርፍ እዩ። ምኽንያቱ ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ዝፍጸም ርክብ ኣብ ሓድሽ ኪዳን ውን ክልኩል ስለ ዝኾነ። ፍትሓ ነገሥት ውን ነዚ ናይ ሙሴ ቃል ብምጥቃስ ከምዚ እናበለ ይእዝዘና እዩ “ኢታርስሖን ለመዋዕልት ቅዱሳት እንተ ጾም በመዋእለ ትክቶሃ ወሕርሳ ኢትቅረባ ከመ ኢይኩን ተዉስቦትከ ዘእንበለ ሕግ ተዘከር ዘኣዘዘከ እግዚኣብሔር በኣፈ ሙሴ እንዘ ይብል ንግሮሙ ለደቂቀ እስራኤል ወበሎሙ ለእመ ቀርበ ፩ዱ ሃበ ብእሲት ትክተ ይሰረዉ ወይሙቱ ዘእንበለ ወልድ እስመ እሙንቱ ኢያክበሩ ኣመ ወደዩ ዘርአ ንጹሐ ውስተ ደመ ትክቶሃ ወበእንተ ዝንቱ ግብር ኣዘዙ ይሙት ብእሲ ዘእንበለ ወልድ” (ፍት፡ነገ 24፡922)። ትርጉም “ዝተቐደሳ ናይ ጾም ኣዋርሕ ኣይተርስሕወን፡ ኣብ ግዜ ሕርሳን ወርኃዊ ፅጌያትን ኣይትራኸብ። መርዓኻ ብዘይ ሕጊ ንኸይከውን እግዚኣብሔር ንሙሴ ከምዚ ኢሉ ዝኣዘዞ ዘክር ሰብ ከኣ ምስ በዓልቲ ጻግነ ሰበይቲ እንተደቀሰ ሕፍረታ ውን እንተቐልዐ፡ ፈልፋሊኣ ቐልዐ ንሳ’ውን ፈልፋሊ ደማ ቐልዐት ስለዚ ክልቲኦም ካብ ማእከል ህዝቦም ይመንቆሱ” (ዘሌ 20፡18)።
2. ካብ ጥምቀት
ሓዋርያ ቅዱስ ጴጥሮስ “ጥምቀት ከኣ እቲ ብትንሣኤ ኢየሱስ ክርስቶስ ብንጹሕ ሕሊና ናብ ኣምላኽ ዝቐርብ ጸሎት እዩ እምበር፡ ናይ ሰብነት ርስሓት ዝሓጽብ ኣይኮነን” ከም ዝበለና 1ይ ጴጥ 3፡21። ጥምቀት ሥጋዊ ርስሓት መጽረይ ስለ ዘይኮነ ቅድሚ ምጥማቐን ካብ ሥጋዊ ርስሓት ተሓጺበን ጸርየን ድኅሪ ምድላው ክጥመቓ ይግባእ እምበር ምስ ሥጋዊ ርስሓት ምጥማቕ ግቡእ ኣይኮነን። ምኽንያቱ ናይ ሥጋ ንጽሕና ንናይ ነፍሲ ንጽሕና ንንስሓ ናይ ምድላው ምልክት (ምሳሌ) ስለ ዝኾነ።
ከምዚ ካብ ኮነ ወርኃዊ ፅጌያት ድማ በቲ ኣቐዲምና ዝገልጽናዮ መሠረት ናይ ሥጋ ርስሓት ስለ ዝኾነ ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ምጥማቕ ክልኩል እዩ። ፍትሓ ነገሥት መንፈሳዊ ውን “ሓንቲ እትጥመቕ ጓል ኣንስተይቲ ኣብ እትጥመቐሉ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ምስ ዝመጻ ክሳዕ ትነጽሕ ትጽናሕ” ብምባል ይእዝዘና እዩ ፍት.ነገሥት 20፤31
ብርግጽ እዚ ኣብ ላዕሊ ሰፊሩ ዘሎ ቃል ናይ ፍት.ነገ ዘመልክተና ነተን ዓቕሚ ሔዋን በጺሐን ደኃር ክርስትን ንምጥማቕ ዝመጻ ንዑሰ ክርስቲያን ዝተነግረ ቃል እዩ። ብሓፈሻ ግና እዚ ጥቕሲ ንማንም ክርስቲያን ካብ ሕማሙ ንምፍዋስ ኮነ ንበረኸት በብ ጊዜኡ ማየ ጸሎት ንዝሕጸባ ክርስቲያን ውን ክጥቀስ ይኽእል እዩ። ምኽንያቱ ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ምጥማቕ ዝተኸልከለሉ ምኽንያት ንዝኾነ ዓይነት ናይ ጥምቀትውን እንተኾነ ምሥጢሩ ሓደ እዩ።
ሐደ ሓደ ጊዜ ብጽኑዕ ዝሓመማ ሰባት ብጸበል ንምፍዋስ ክከታተላ ኪጅምሩ እንከለዋ ዚተፈላለየ ፈተናታት የጋጥመን እዩ። ካብ ፈተናታተን ሓደ ድማ ደቂ ኣንስትዮ እቲ ኣብ ወወርኂ ዝነበረ ወርኃዊ ፅጌያት ወርኂ ኣብ ዘይመልእ ጊዜ ወይ ብዘይ ምቁራጽ ምርኣዩ እዩ።
ነዚ ዝመስል ፈተና ክኽሰት እንከሎ ምስ ሰይጣን ምትህልላኽን ትም ኢለ እንተ ተጠመቕኩ እንታይ ኣለዎ? ምባልን ዕሽነት እዩ። መጽሓፍ ቅዱስ “ነቲ ኽፉእ ብጽቡቕ ሰዓርዎ እምበር፡ ነቲ ኽፉእ ብኽፉእ ብኽፉእ ኣይትስዓርዎ” ስለ ዝብለና ሮሜ 12፡21። ስለዚ ሥርዓት እናፍረስካ ንሰይጣን ክትስዕር ዘይምፍታን ጽቡቕ እዩ። ሰይጣን ጸበል ብምጥማቕ ጥራይ ዘይኮነ፡ ሥርዓት ብምኽባርን ብምእዛዝን ውን ይሰዓር እዩ። “ዘለኒ ዕድል ምጥማቕ ጥራይ እዩ” ምባል ግና ብዘይ ጸበል ሰይጣን ዝሰዓረሉ መገዲ የለን ከም ማለት እዩ ዝቑጸር።
ጐይታናን መድኃኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ነቲ ናይ ኵልና ደቂ ሰባት ጸላኢ ዝኾነ ዲያብሎስ ብምንታይ ክንስዕሮ ከም እንኽእል ኣብ ዝመሃረሉ ጊዜ፡ ብመጀመርታ ካብ ልቢ ዝነቐለ ምሉእ እምነት ከም ዘድልየና እዩ ገሊጹ። ቀጺሉ ድማ “እዚ ዓይነት ጋኔን ብዘይ ጾምን ጸሎትን ኣይ ወፅእን እዩ” ብምባል ምሳና ንዝዓበየ ሰይጣን ኣባሪርርካ ንምጥፋእ ጾምን ጸሎትን ቀንዲ መሣርሒታት ምዃነን እዩ ገሊጽልና /ማቴ 17-21/። ስለዚ ማየ ጸሎት ንምጥማቕ ዝነበረና ዕድል በዚ መልክዕ ፈተና እንተ ገጢምዎ ተስፋ ኸይቆረጽካ ብጾም ጸሎትን ዝኣመሰሉ መንፈሳዉያን መሣርሒታት ብምድጋፍ ጸላኢና ዲያብሎስ ክሰዓር ይከኣል እዩ።
ብኻልእ መገዲ እቲ ወሳኒ እምነት ብምዃኑ ማየ ጸሎት ከይተሓጸብኩ ኣይኸውንን እዩ ካብ ምባል ብሕማም ምኽንያት ምጻምን ደው ኢልካ ምጽላይን እንተ ዘይ ተኻኢሉ ጸበል ተለኺኻ ማይ ድጋም ሰቲኻ ምውዓል ምስ ማየ ጸበል ምሕጻብ ሓደ እዩ። ማይ ድጋም ምስታይን ጸበል ምልካይን’ሲ ከመይ ኢሉ ይከኣል? ከይበሃል ርስሓት ምጽራይ ከይከውን ተባሂሉ እዩ ማየ ጸሎት ዝተኸልከለ እምበር ምስታይሲ ኣይክልከልን እዩ።
ነዞም ኣብ ላዕሊ ዝተጠቐሱ ኣማራጺታትን መገድታትን ምጥቃም ዘይተኻእለን ድኹማትን ሕሙማትን ከም ናይ ልቦናአን ናይ እምነት ደረጃ ንምጕዓዝ ንኽኽእላ መምህራነ ቤተ ክርስቲያን ምዝርራብን ብምኽሪ ካህን ብፍቓደ ካህን ክምርሓ ይግባእ።
ካህናተ ቤተ ክርስቲያን በዚ መልክዕ ንዝሽገራ ኣዴታትን ኣሓትን ማየ ጸሎት ንኽሕጸባ ኮነ ካልኦት ኣማራጺ ብምፍጣር ክረድእወን ይኽእሉ እዮም።
3. ካብ ቊርባን
ደቂ ኣንስትዮ ዋላ እኳ ንቚርባን ዘድሊ ቅድመ ምድላዋት ዝወድኣ እንተ ኾና ካብ ደመ ፅጌ ከይነጽሓ ሥጋን ደምን ናይ ጐይታ ምቕባል ግና ኣይክእላን እየን። ነዚ ሥርዓት እዚ ጥሒሱ ደቂ ኣንስትዮ ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ናብ ቤተ ክርስቲያን ክኣትዋን ቅዱስ ቊርባን ክቕበላን ዝገበረ ካህን ይኹን ዲያቆን ካብ ክህነቱ ይተኣለ ይብል። ፍት.ነገሥት 6 ዘሌ 7፡19-21። ስለዚ ደቂ ኣንስትዮ ካብ ፅጌያተን ከይነጽሓ ሥጋኡን ደሙን ክቕበላ የብለንን።
ዋላ እኳ ዝሃረፍናዮ ዓቢ በዓል መርዓ ወይ ካልእ ዓቢ ጉዳይ ውን ይኹን ዝኾነ ዓይነት ጉዳይ ውን ይኹን (ኣብ ጊዜ ወርኃዊ ፅጌያት ክንቆርብ ኣይግባእን)። ምኽንያቱ ካብ ዝኾነ ዓይነት ይኹን ናትና ጉዳይ ስለ ሥጋኡን ደሙን ዚተሠርዐ ሥርዓት ስለ ዝበልጽ። ስለዚ ብቚርባን ዝምርዓዉ ሰባት ዕለተ መርዓኦም ቅድሚ ምውሳኖምን ናይ መርዓ ምድላዋት ቅድሚ ምግባሮምን ናይታ ጓል ኣንስተይቲ ናይ ወርኃዊ ፅጌያት ዑደት ፈሊኻ ምፍላጥ ኣብ ናይ መርዓ መዓልታ ንኸይ ውዕል ምጥንቃቕን ኣገዳሲ እዩ።
4. ቤተ መቕደስ ካብ ምእታው
ሰበይቲ ኣብ ገዚ ጻግነኣ ናብ ቤተ መቕደስ ንኸይትኣቱ ሥርዓት ተሰሪዑ እዩ። ካብ ጻግነኣ ምስ ነጽሐት ግና ነብሳ ተሓጺባ ትእቶ ፍት.ነገ 6። ሠለስቱ ምእት ብድጋሜ “ሐራስ ወትክት ኢትባእ ውስተ ቤተ ክርስቲያን” መዋዕለ ንጽሕናኣ ዘይወድአት ወላድን ካብ ደመ ጻግነኣ ዘይነጽሐት ጓልን ቤተ መቕደስ ንኸይ ኣትዋ ኣዚዞም እዮም።
ኣብ ወርኃዊ ፅጌያት ዘላ ጓል ኣንስተይቲ ናብ ቤተ ክርስቲያን ኣይትእቶ ማለት ናብ ቤተ ክርስቲያን ኣይትኺድ ማለት ኣይኮነን። ቤተ ክርስቲያን ከይዳ ናይ መጀመርታ ቐጽሪ ኃሊፋ ብምእታው ኣብ ውሽጢ ኾይና ትመሃር ትጸልይ ዝኾነ መንፈሳዊ ነገር ድማ ከተማልእ ትኽእል እያ።
ጐይታናን መድኃኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ ይምህር ኣብ ዝነበረሉ ጊዜ ጸሓፍትን ፈሪሳውያንን ብምንዝርና ዝተታኅዘት ሰበይቲ ኣምጺኦም “ንኣኣ ኣብ ማእከል ኣቚሞም ኦ መምህር እዛ ሰበይቲ ከተመንዝር ተረኺባ ተታኅዘት” ከም ዝበልዎ ብግልጺ ተጻሒፉ ኣሎ። ዮሐ 8፡1-5 ብፍላይ ኣብ ቊጽሪ 2ን 20ን ዝተጻሕፉ “ናብ ቤተ መቕደስ በጽሐ” “ኢየሱስ ኣብ ቤተ መቕደስ ክምህር እንከሎ” ዝብሉ ቃላት እዚ ታሪኽ ኣብ ውሽጢ ቤተ መቕደስ ዝተፈጸመ ምዃኑ ብግልጺ የብርሁልና።
ብዘመነ ኦሪት ዘመንዘረ ሰብሲ ይትረፍ ኣብ ሓዳሩውን ይኹን ሥጋዊ ርክብ ዝፈጸመ ሰብ ንዕለቱ ናብ ቤተ መቕደስ ክኣቱ ኣይክእልን እዩ። እዛ ሰበይቲ ደኣ ከተመንዝር ተረኺባ ተታኂዛ እንከላ ኣብ ቤተ መቕደስ ወይ ኣብ ቅድሚ ጐይታና ብኽሲ ንምቛም ዝኸኣለት ከመይ ጌራ እያ?
ኣብ ዮሐንስ 8፡3ን ቁ 20ን ከም ዝተርጎሞ ቤተ መቕደስ 3 ክፍሊ ኔርዋ። ስለዚ ብዝሙት ዝተሰናኸለ ሕልመ ለሊት ዝረኣየ ሰብን ወርኃዊ ፅጌያት ዘለወን ደቂ ኣንስትዮን ናይ መጀመርታ ኽፍሊ ጥራይ ኃሊፎም ብምእታው ይሳለሙ መባኦም ሂቦም ተማሂሮም ካልእ መንፈሳዊ ተግባራት ፈጺሞም ይምለሱ። ናብ ውሽጢ ክኣትዉ ግና ኣይክእሉን ነበሩ። ስለዚ ኣብ ላዕሊ ክትዝሙ ተረኺባ ዝተታኅዘት ሰበይቲ ኣብቲ ናይ መጀመርታ ቀጽሪ ጥራይ እያ ኣትያ ነይራ። በዚ ታሪኽ መሠረት ኣብ ወርኃዊ ፅጌያት ዘለዋ ደቂ ኣንስትዮ ናብ ቤተ መቕደስ ምእታው ኣይፈቐደለን እምበር ናብ ቀጽሪ ቤተ ክርስቲያን ኣትየን ጸልየን ተማሂረን ኵሉ መንፈሳዊ ሥራሓት ፈጺመን ክምለሳ ይኽእላ እየን......።
No comments:
Post a Comment