ናይ ኢየሩሳሌም ጳጳስ ቅዱስ ቄርሎስ ኣብ ድርሳኑ ናይ እመቤትና ናይ ቤተ መቕደስ ሕይወት ክገልጽ እንከሎ “They (i.e Joachim and Anna) were in the habit of visiting their daughter once each month,…’’ ( ንሳቶም (ኢያቄምን ሐናን) ንጓሎም ኣብ ወርኂ ሓደ ጊዜ ናይ ምርኣይ ልማድ ነበሮም፡ ንዓኣ ዘድልዮም ነገራት ኂዞም ይመጹ ነበሩ።ንሳ እታ ንእሽተይ ድንግል ጓሎም ምስተን ካብኣ ብዕድመ ዝዓብያ ደናግል ኣብ ቤተ መቕደስ ገልግል ነበረት። ንሳተን ድማ ከመይ ገይራ ብኣእዳዋ ኪትሠርሕ ከም ትኽእል ይምህራኣ ነበራ። ንሳ ዓብያ ኵሉ ምስ ፈለጠት ባዕላ ናብቲ ናይ ቤተ መቕደስ ኣደባባይ ክትከይድ ከላ ብዘይካ ካህናትን ኣቦኣን ዝኾነ ወዲ ርእይዋ ኣይፈልጥን....እታ ንእሽተይ (ብዕድመ) ድንግል ማርያም ኣብ ቤተ መቕደስ ነበረት ናይ መላእኽቲ ሓለቓ ቅዱስ ገብርኤል ብጥዑም መኣዛኡ ናብኣ ቀረባ... ናታ መልክዕ ዋላ ሓንቲ ደረት ኣይነበሮን፡ ካብ ጥዑም መኣዛኣ ዝተላዕለ ቤተ መቕደስ ብመላእኽቲ ይምላእ ነበረ፡ ንዘረባኣ ክብሉ ጥራይ ይበጽሑዋ ነበሩ) ብምባል ናይ ቤተ መቕደስ ሕይወታ ብዕምቆት ይገልጾ።
ካብቶም ናይ ወርቃዊ ዘመን ሊቃውንት ዝበሃሉ ዝጥቀስ ቅዱስ ኣትናቴዎስ “መልእኽቲ (ደብዳቤ) ንደናግል (Letter to Virgins) ኣብ ዝብል ጽሑፉ ናይ እመቤትና ቅድስት ድንግል ማርያም ናይ ቤተ መቕደስ ሕይወታ ንዅለን ደናግል ኣርኣያ ወይ ምሳሌ ከም ዝነበረ ክገልጽ እንከሎ “Mary was pure virgin, with a harmonius disposition…” (ማርያም ንጽሕት ድንግል ኮይና ኣዝዩ ጽቡቕ መርገጺ ዝነበራ ጽቡቕ ተግባራት እትፈቱ ነበረት። ብኣወዳት ክትርአ ፈጺማ ኣይትፈቱን ነበረት፡ ...። ብዘይ ምቁራጽ ኣብ ቤቱ ነበረት፡ ናብራ ናይቲ ካብ ጸወታ ዝረሓቐ ሰብ ዝነበረት ኪትከውን ከላ፡ ምስታ መዓር እትህብ ንህቢ ትመሳሰል። ብኣእዳዋ ካብ ዝሠርሓቶም ሥራሓት ዝረኸበቶ ገንዘብ ንድኻታት ተካፍል፡ ንብሕታ ክልተ ነገራት ንኽገብረላ ናብ እግዚአብሔር ትጽሊ፡ ንሱ ድማ ክፉእ ሓሳብ ኣብ ልባ ንኸይሰርጽን ልባ ካብ ፍቕሪ ኣምላኻዊ ፈጺሙ እናዛሕተላ ንኸይመጽእን እዩ። ዘረባኣ ዝተረጋግአ ድምፃውን ህድእ ዝበለ ነበረ፡ መዓልቲ መዓልቲ ድማ መንፈሳዊ ስጉምቲ (ብቕዓታዊ ምምኅያሽ ዕብየት) ክትገብር ትደሊ፡ መዓልታዊ ድማ ከምኡ ትገብር። ንግሆ ኺትትንሥእ እንከለ ካብቶም ቅድሚ ሕጂ ዝሠርሓቶም ሥራሓት ዝያዳ ኪትሠርሕ ትደሊ፡ ሞት ድማ ፈጺማ ኣይትፈርህን ነበረት። እኳ ደኣ ብኃዘን ኮይና ናይ መንግሥተ ሰማያት መጀመርያ (መእተዊ) ከም ዘየቋረጸት መዓልታዊ እናረኣየት ኣብ ጸሎታ ተልዕሎ) ብምባል ናይ ደናግል መመክሒት ምዃና ብስፍሓት ይገልጽ። ነቢይ ዳዊት ኣብ መዝ 92፡12 ጻድቃን ከም ስየ ይልምልሙ ከም ጽሕዲ ሊባኖስ ይኣብዩ ንሳቶም ከምቲ ኣብ ቤት እግዚአብሔር ዝተተኽለ ኦም ኣብ ኣጸድ ኣምላኽና ይልምዑ” ብምባል ቅዱሳን ኣብ ቤተ እግዚአብሔር ከም ዝነብሩ ኣብ ምስጋናኡ ከም ዝገለጸ፡ እታ ቅድስተ ቕዱሳን እመቤትና ኣብ ቤተ መቕደስ ብንጽሕናን ብቕድስናን ነበረት።
ካብ ናይ መጋቤ ሐዲስ ሮዳስ ታደሰ መጽሓፍ ዝተረኽበ
በቅድስት ሥላሴ መንፈሳዊ ኮሌጅ የሐዲሳት መምህር
No comments:
Post a Comment