ራእይ ዮሐንስ 22
ማይ ሕይወትን ኦም ሕይወትን
ከም ክሪስታል ዝምጽራዩ ርባ ማይ ሕይወት ከኣ ኣርኣየኒ፡ እዚ ኻብቲ ናይ ኣምላኽን ናይቲ ገንሸልን ዝፋን እናወፀ፡ ብማእከል እቲ ኣደባባይ ይውሕዝ። ነቲ ርባ ብኽልተ ጎቦኡ ድማ ኣብ ወወርኂ
እናፈረየት ዓሠርተው ክልተ ፍረ እትህብ ኦም ሕይወት ኣላ። ቈጽሊ እታ ኦም እቲኣ ኸኣ ፈውሲ ሕዝብታት ኰይኑ አሎ /1-2/
ማይ ሕይወት
ቅዱስ ኣምብሮስ፦“ርባ ማይ ሕይወት ዚተባህለ መንፈስ ቅዱስ እዩ። ብወልድ
ዚኣመነ እንተዘይኮይኑ ማንም ኪሰትዮ ዘይክእል እዩ’ሞ። ንሱ “ዚጸምአ እንተሎ ናባይ ይምጻእ እሞ ይስተ፡ ብኣይ ዚኣምን መጽሓፍ
ከም ዚበሎ ኣብ ውሽጡ ርባታት ማይ ሕይወት ኪውኅዝ እዩ” (ዮሐ 17፡38) ንሱ ካብ ኣብ ዚወፀ ኣብ ወልድውን ዚነብር ናይ ኣብን
ናይ ወልድን መንፈስ እዩ። ወልድ ንመንፈስ ቅዱስ ካብ ኣቦ ለኣኸልና። ንኪቕድሰና ንኸንጽሓና ንኪግሥፀና ክሳዕ ሰማያዊ መርዓ ንኺመርሓና:
ንሱ ነታ መርዓት ዘስተየ ሎሚውን እንተኾነ ዘስትያ ዘሎ ዘለዓለማዊ ዘስቲ ማይ ሕይወት እዩ”ብምባል ተርጕሙ ኣሎ።
ንጉሥ
ዳዊት “ወሓይዙ ንከተማ
እግዚአብሔር ዘሐጉስ እዩ፡ ልዑል መኅደሪኡ ቀደሰ። እግዚአብሔር ኣብ ማእከላ እዩ ሞ ኣይትናወጽን እያ።(መዝ 46፡4) ብምባል ከም
ዚተዛረቦ መንፈስ ቅዱስ ናይ ዘለዓለም ማይ ከስትዮም ይነብር። ስለ’ዚ ኣይጠምዩን ኣይጸምኡን። እዚ ወሓዚ እዚ ብዕለተ ጥምቀት ኪፈስስ
ይጅምር። ዚተጠመቕናን ውልድነት ዚረኸብናን ብኡኡ እዩ። ብጊዜ ጥምቀት ብመጠኑ ሰቲና ኣብ መንግሥተ ሰማያት ግና ደጊምና ከም ዘይንጸምእ
ኴንና ኪንሰቲ ኢና።
ኦም ሕይወት
ኦም ሕይወት ዚተባህለ ጐይታናን መድኃኒናን ኢየሱስ ክርስቶስ እዩ። ኣባ ኤፍሬም:-ኣብ ውዳሴ ማርያም “ካብ ዕፀ ሕይወት ንኺንበልዕ ዓደለና ንሱ ድማ ቅዱስ ሥጋኡን ክቡር ደሙን እዩ” ብምባል ተዛሪቡ እዩ። ኣብ ገነት ካብ ዘሎ ዕፀ ከይንበልዕ ተኸልኪልና ኔርና ሕጂ ግና ካብኡ ዚበልጽ ረኸብና።
ኦም ሕይወት ኣይትኣርግን እያ፡ ፍረ ምሃብ ውን ኣይተቋርጽን፡ ናይ ክርስቶስ ሥጋን ደምን ውን ኣይትኣርግን እያ መንፈሳዊ ፍረ ካብ ምሃብ ውን ንዘለዓለም ኣየቋርጽን። ንሱ ዘለዓለማዊ ስለ ዚኾነ ዚተመገብዎ ኵሎም ንዘለዓለም ኪነብሩ እዮም።
መጽሓፈ ምሳሌ ብዛዕባ ጥበብ ኪዛረብ ከሎ “ንዓኣ ንዚኅዝዋ ኦም ሕይወት እያ” /ምሳ 3፡17/ ይብል። ጥበብ ዚተባህለ ጐይታና ኢየሱስ ክርስቶስ እዩ። ኦም ሕይወት ውን ንሱ እዩ።
ቲቆን ኣፍሪቃዊ “ዕፀ ሕይወት ዚተባህለ ቅዱስ መስቀል እዩ” ኪብል ተርጕምዎ ኣሎ። ካብኡ ኵሉ ዓይነት ደስ ዘብልን ምቁርን ናይ መንፈስ ፍሬታት ተቐቢልና ኢና ። ኣባ ኤፍሬም ውን ንልደት ናይ ጐይታና ኣብ ዚደረሶ መዝሙሩ “መስቀል ዕፀ ሕይወት እዩ” ኢሉ ኣሎ።
ኣባ ሄሮኒመስ “ኦም ሕይወት ዚተባህለ ቃለ እግዚአብሔር እዩ” ብምባል ተርጕምዎ ኣሎ። እዚ ኦም እዚ ፍረን ቆጽልን ኣለዎ። ቆጽሊ ዚተባህለ ንባቡ ኪኸውን ከሎ፡ ፍረ ዚተባህለ ድማ ትርጓሜኡ ምሥጢሩ እዩ። ዝኾነ ሰብ ንመጽሓፍ ቅዱስ ንባቡ ጥራይ ዘንብብ እንተሎ ቃሉ ጥራይ እዩ ዚረክብ፡ ብመንፈስ ዘንብብ እንተሎ ግና ናይ ትርጓሜኡ ፍረ ይበልዕ። ናይታ ኦም ኣቑጽልቲ ኣይቅምስልን እዩ። ቃለ እግዚአብሔር ድማ ኵሉ ጊዜ ተነቢቡ ኣይስልቹን ኣይውዳእን ኣይጽገብን ድማ እዩ። ኣቡቀለምሲስ ዚረኣዮ ሓደ ዚተዘርግሐ ኦም እዩ። ብዙኃት ኣእዋም ኣይኮኑን። እዚ ኦም ነቲ ሩባ ኣብ ክልተ ጐቦኡ ኣሎ። ብሉይን ሓድሽን ዚሃበ መንፈስ ቅዱስ እዩ። ብቅዱሳት መጻሕፍቲ ኣቢሉ ንሕዝቡ ዚመገበ መንፈስ ቅዱስ እዩ። ኣብ ዚኾነ ናይ መጽሓፍ ቅዱስ ክፍሊ እንተተጻሕፈ ዘመኑ እንተ ተፈላለየ፡ እቲ ኦም ግና ሓደ ኦም እዩ። እዚ ወኃዚ ካብቲ ዝፋን ናይቲ በጊዕ ዚወፅእ እዩ። ናይ ቅድሳት መጻሕፍቲ ምሥጢርውን ካብ እግዚአብሔር ዚተረኸበ እዩ።
ኣብ ክልተ ስግር እቲ ሩባ ኣብ ብሉይን ሓድሽን ተተኺሉ ዘፍረየ ኦም ኢየሱስ ክርስቶስ እዩ። 12 ፍረ ዚተባህሉ ሐዋርያት እዮም። እዚ ፍረ እዚ ብሐዋርያት ኣቢልና እንተዘይኮይኑ ኪንምገቦ ኣይንኽእልን ኢና። ኣብ መሠረት ሐዋርያት ምምሥራት ኣብ ትምህርተ ሐዋርያት ምንባር ብናይ ሐዋርያት ትውፊት ኪንምራሕ ኣለና” ብምባል ይትርጉሞ።
ኣፕሪንግየስ ዘቤጃ ዚተባህለ ሊቅ፦“ኣብ ክልተ ጎቦ እቲ ሩባ ዘለዉ፡ ነገረ ድኅነትና ዚተጻሕፈሎም ብሉይን ሓድሽን ኪዳን እዮም። ይብል። “ኣብቲ ሥግር ርባ ኦም ሕይወት ኣሎ፡ ኣባታቶምውን ናይቲ ኦም ሕይወት ዚተባህለ ነገረ ክርስቶስ ተገሊጹ ኣሎ። ብእኡ ሕያዋን ኢና እሞ ንንቀሳቐስ ንነብር ኣለና” (ግ.ሐ 17፡28) ከም ዚተባህለ። ኣቑጽልቲ ዚተባህሉ ትምህርታቱ እዮም። 12 ኣዋርኅ ድማ 12 ሐዋርያት እዮም። ጐይታና ዚተፈተወ ናይ እግዚአብሔር ዓመት እዩ እሞ”(ኢሳ61፡2) በዚ ዓመት እዚ ዘፍርዩ ኣእዋም ድማ ሐዋርያት እዮም” ይብል።
ኦኩሜንየስ ዚተባህለ ሊቅ፦“ኦም ክርስቶስ እዩ፡ ኣቑጽልቱ ድማ ኣብኡ ዚተደገፉን ኣብኡ ዚነብሩን ኣበው ነቢያት ሐዋርያት ሰማዕታት ጻድቃን ካህናትን መምሃራንን እዮም። ንሳቶም ሎሚ ውን ንነፍሳት ይፍውሱ እዮም። ንዘለዓለም ድማ ከፍርዩ ይነብሩ” ይብል።
እንድርያስ ዘቂሣርያድማ፦ “ቆጽሊ ዚተባህለ ቃለ እግዚአብሔር ምፍላጥ እዩ። ፍረ ድማ በብዘመኑ ዝግለጽን ንመጻኢውን ክግለጽ ዝነብርን ሓቀኛ ትርጉም እዩ። ኣቚጽልቱ ፈውሲ ሕዝብታት እዮም። ቃለ እግዚአብሔር ምፍላጥውን ካብቲ ብዘይ ምፍላጥ ዝመጽእ ኵሉ ሕማማት ይፍውስ ” ይብል።
12 ኣዋርኅ
ነቲ ርባ ብኽልተ ጎቦኡ ድማ ኣብ ወወርኂ እናፈረየት ዓሠርተው ክልተ ፍረ እትህብ ኦም ሕይወት ኣላ። ቈጽሊ እታ ኦም እቲኣ ኸኣ ፈውሲ ሕዝብታት ኰይኑ አሎ። ድኅሪ ደጊምሲ መርገም ከቶ ኣይኪኸውንን እዩ፡ ናይ ኣምላኽን ናይቲ ገንሸል ዝፋን ኣብኡ ኪኸውን እዩ፡ እቶም ባሮቱውን ኬገልግልዎ /2-3/
ቊጽሪ 12 ናይ ደቂ እግዚአብሔር ቊጽሪ እዩ። ኣብ ብሉይ ናይ እስራኤል ኣበው ኣብ ሐዲስ ድማ ናይ ሐዋርያት ቊጽሪ 12 እዩ።
ናይ ቤተ ክርስቲያንና መተርጉማን “ነፍሲ ወከፍ ወርኂ 12 ፍረ የፍሪ በለ፡ ብስብከት ናይ 12 ሐዋርያት ይውረስ ማለቱ እዩ” ብምባል ይትርጉምዎ ።.... ኣብ ቀረባ እዋን ካብ እትዝርጋሕ መጽሓፍ ትርጓሜ ራእይ ዮሐንስ ካብ ገጽ 419 ዚተወስደ
No comments:
Post a Comment