bieteelyas.blogspot.com ቤተ ኤልያስ

Thursday, 25 August 2016

መርዓ ብናይ ቅዱስ ዮሐንስ አፈወርቅ ኣረኣእያ 1ይ ክፋል


 ቅዱስ ጳውሎስ ንቆላስዮስ ሰባት ኣብ ዚለኣኸሉ መልእኽቱ ምዕራፍ 4:12 ንዘሎ ሃይለ ቃል ቅዱስ ዮሐንስ  ኣብ ዚተርጎመሉ መበል 12 ድርሳኑ፡ ኣብ ዘምኑ ይፍጽም ንዝንበረ ናይ ርዓ  ርዓ መሰረት ብምግባር፡ መርዓ ብዝምልከት ስፍሕ ዚበለ ትምህርቲ ሂቡ እዩ።

ቅዱስ ዮሐንስ ፈወርቅ ነቶም ብምኽንያት መርዓ ዚወጽኡ ወጻኢታትን ዳንኬራታትን ኣጽኒዑ ዚቃወም ኣቦ እዩ። በዚ ጽሑፍ` ድማ ነዚ ከነስትውዕል ንኽእል ኢና። ሓዳር እንታይ እዩ? ምርኢት (ድራማ) ድዩ? ኣይኮነን። ዋላ እኳ ንስኻትኩም ንሓዳርን ንምሳሌኡን ኣኽብሮት እንተዘይብልኩም፡ ሓዳር ግሩም ምስጢርን ዓቢይ መንፈሳዊ ጢር ምሳሌ እዩ። ቅዱስ ጳውሎስ ብዛዕባ` ኪምህር ከሎ፡ `እዚ ጢር እዚ ዓቢይ እዩ` ይብል` ደጊሙ ውን ` ኣነ ግን ብክርስቶስን ቤተ ክርስቲያንን እምስሎ ኣለኹ` ይብል።(ኤፌ 532) መርዓ ናይ ክርስቶስን ናይ ቤተ ክርስቲያንን ምሳሌ እዩ። ኣብ` ከም` ዚበለ ክቡር ጢር ዳንኬርኛታት (ደረፍቲ) ብምግባዝ ንዝሙት ከተላልዩ ይግባእ እዩ? እንተ ኾነ ግን ሓደ ካባኻትኩም `ከም` ኪትብል ከለኻ ደናግል ወይ ዚተመርዓ ኣይሳዕስዑ ማለትካ ድዩ? ከምኡ እንተኾይኑስ ንሳቶም ኣብ` መርዓ` ዘይሳዕስዑ ድኣ መን ኪስዕስዕ እዩ? ኢሉ ኪሓተኒ ይኽእል እዩ። ናተይ መልሲ ግና ዋላ ደ ሰብ ኣይሳዕስዕ ዚብል እዩ። ኣብ ወገን ኣሕዛብ ኣብ ከም` ዚኣመስለ ርዓታቶም ዳንኬረኛታት (ደረፍቲ) ዳንኬራታት (ደርፍታት) የቕርቡ እዩ። ኣባና ግን ዚኾነ ዓይነት ጢራት ኪፍጸሙ ከለዉ ብጸጥታን ብትሕትናን ብሰናይ ምግባርን ከምኡ ውን ብጽቡቕ ርዓት እዩ። እዚ ናይ መርዓ ርዓት ኣመንዝራታትን እግዚአብሔር ዘይፈርሑን (ደረፍትን ሳዕሳዕትን) እንተጋቢዞምሉ፡ ከመይ ኢልና ኢና መንፈሳዊ መርዓ ኢልና ኪንጽውዖ ንኽእል? ከም` እንተኾይኑ ደኣ ከመይ ጌርካ እዩ እቶም ክልተ ኣካላት ሓደ ኮይኖም ኪበሃል ዝከኣል? ክርስቶስ ኣብ ዚተረኽበሉ መርዓ ግን ዳንኬራ የለን ናይ እምብልታ ድምጺ ውን ኣይስማዕን እዩ። እንተኾነ ግን ግሩም ዚኾነ ጸጥታ ዚሰፈኖ፡ ብዓቢይ መንፈሳዊ ርዓት ዚፍጸም እዩ። በዚ ርዓት` ሓደ ኣካል ናብ ምዃን ኪመጹ ከለዉ፡ ሓድነቶም ሕይወት ኣልባ ፍጥረታት (ሕይወት ዘይብሎም ፍጥረታት) ከም ዘለዎም ሓድነት፡ ወይ በዚ ምድሪ ዚርአ ዓይነት ሓድነት ኣይኮነን።

እንተ ኾነ ግን ናይ እግዚአብሔር ኣርኣያን ኣምሳልን ኮይኖም ሓደ ኑ። እዚ ዓቢይ ዚኾነ ጢር ኣብ ዚፍጸመሉ ቦታ፡ ከም ኣራዊት ዓቢይ ህውከትን ረበሻን ከምኡ ውን ንነፍሲ ዘርስሑ ካልኦት ዓበይቲ በደላት ይፍጸሙ። ክልቲኦም ሓደ ኣካል ብምዃኖም ኣብኡ ዘሎ ናይ ፍቕሪ ጢር ኣስተውዕል፡ እዞም ክልተ ኣካላት ክልተነቶም ሒዞም ዚቕጽሉ እንተኾይኖም ኪባዝሑ ኣይክእሉን እዮም። እንተ ኾነ ግን ሓደ ናብ ምዃን ኪመጹ ከለዉ ይበዝሑ። ካብ` እንታይ ኢና ንመሃር? ናይ ሓዳር ዓቢይ ክብሪ ኣይኮንናን ንመሃር? ላሴ ኣብ መጀምርያ ኣብ ዚገበርዎ ባይቶ፡ ነዞም ክልተ ኣካላት ሓደ ጌሮም ፈጥርዎም። ስሞም ድማ ሰብ በልዎም። ድሓር ድማ ነዞም ሓደ ሮም ዚፈጠርዎ ኣካላት ክልተ ብምግባር ገለጾ።


ዋላ እኳ እዞም ኣካላት እዚኣቶም ክልተ እንተኾኑ፡ ናይ እግዚአብሔር ፍቓድ ግን ሓደ ኪኾኑ ስለ ዝነበረ መሊሱ ብሓዳር ሓደ ገበሮም። ናቱ ፍቓድ ንኽግለጽ ውን ሓደ ይኑ ኣምሳሉ ንምውላድ ብቑዕ ከም ዚኸውን ኣይገበሮን። ስለ` ምስ` ተቓራኒ ኣካል ሓድነት ንዘይመስረተ ሰብ ሓደ ኣካል ዚበሃል መጸውዒ ኣይወሃቦን እዩ። እንተ ኾነ ግን ናይ` ካልእ ፍርቂ ኣካል ይበሃል። ነዚ ምስክሩ ድማ ንበይኑ ውሉድ ምውላድ ዘይምኽኣሉ እዩ።

እዚ ርዓት` እግዚአብሔር ኣቐዲሙ ርዓት እዩ። ነዚ ናይ ቃል ኪዳን ጢር ኣስተውዒልኩምሉ ? ኣቐዲሙ ሓደ ጌሩ ፈጠሮም ድሒሩ ደማ ነጻጸሎም፡ ደጊሙ ድማ ነዞም ክልተ ዚነ ወገናት ናብ ሓድነት ኣምጽኦም። ከም` ጌሩ ስለ ርሖ፡ ሰብ ብሓዳር ሓደ ካብ ዚኾኑ ወገናት ከም ዚፍጠር ኮነ። ሰብኣይን ሰብይትን ክልተ ኣካል ዘይኮኑስ ሓደ ኣካል እዮም። እዚ ብብዙሕ ረዳእታት ምርግጋጽ ይከኣል እዩ። ብያዕቆብ ወይ ድማ ብኣደ ጎይታናን መድሓኒናን ቅድስት ድንግል ማርያም፡ ወይ ድማ እግዚአብሔር ሰብ ኪፈጥር ከሎ፡ `ሰብ ብመልክዕናን ብምስልናን` ንፍጠር ሰብኣይን ሰበይትን ጌሩ ፈጠሮም (ዘፍ 127-28) ብዚብል ቃሉ ምርግጋጽ ይከኣል። ሰብኣይ ርእሲ እንተኾይኑ ሰበይቲ ድማ ዚተረፈ ኣካሉ ትኸውን። ስል` ሓደ ናይ ደቀ መዝሙርነት መዓርግ ኪህልዎ ከሎ ሓደ ድማ ናይ መምህርነት ቦታ ይሕዝ። ሓደ መራሒ ኪኸውን ከሎ እቲ ካልእ ድማ ተኣዛዚ ይኸውን። ሔዋን ካብ ጎኒ ኣዳም ትረኸብ እምበር ንድሕሪት ምልስ ኢልና ናታ ልደት ምስ ንምርምር ኣብ ሓደ ኣካል ከም ዚነበሩ ኢና ነስተውዓል። በዚ ምኽንያት ሓደ ኣካል ከም ዚኾኑ ንምርዳእ ክብል እግዚአብሔር ነታ ሰበይቲ ደጋፊት በላ ዘፍ 218 ንሱ እግዚአብሔ ኣምላኽ ብሓድነት ካብ ምምባሮምን ኣቦን ኣደን ካብ ምዃንን ብዝበለጸ ሓደ ኣካል ብምግባር ኣኽበሮም።(ዘፍ 224) ……ይቕጽል

No comments:

Post a Comment